onsdag 2 maj 2007

Långledigt igen...

Känns som att jag inte gjort något annat än varit ledig sista tiden. I fredags fick jag med mig Pia till Tapas och en mycket god middag. Jag hade ett presentkort där som går ut idag och det blev lite stressigt att hinna nyttja det, men Pia ställde upp!

Gjorde en spontan tur till mormor och morfar i söndags, gissa om dom blev glada! Mormor flaggade t om för mig, och inte för att det var kungens födelsedag som säkert många trodde :) Det är så mysigt att vara hos mormor och morfar, på kvällen satt vi och pratade vid köksbordet ganska länge. Vilket inte händer så ofta eftersom jag sällan är där själv. Det är alltid fullt hus och då får man aldrig tid att bara sitta ner och snacka. På morgonen vaknade jag av radioprat i köket och att kaffedoften nådde sovrummet, snacka om hemtrevligt!

Valborgsmässoaftonen spenderades med god middag och trevligt sällskap hemma hos Sussie. Vi åkte upp på campus för att kolla in majbrasan, men vilken besvikelse. Det var inte mycket till brasa och uppträdandena var inget vidare, jo kanske om man varit barn, då skulle man uppskattat den utklädda draken som dansade omkring.

Igår var jag hembjuden till Sofia & Micke i Spöland där det blev premiärgrillning. Premiär för min del, inte för dom som redan hunnit med hur många grillmiddagar som helst. Riktigt gott var det i alla fall! Och så fick jag träffa min nya polare Boris, en inte så gammal älghundsvalp som precis flyttat till sin nya familj. Huuur söt som helst, bilder kommer senare...

Inga kommentarer: