måndag 14 maj 2007

Vilken helg!

Kan nog säga att jag har haft den bästa helgen på väldigt länge...

Förra veckan var ingen höjdare, tråkigt på jobbet och jag var allmänt uttråkad. Så i fredags bestämde jag mig för att åka ut till stugan och bara vara. Mor och far skulle inte dit förrän på söndagen så jag såg min chans... Problemet är att jag är mörkrädd så när Sussie erbjöd sig att följa med som sällskap blev jag överlycklig. Flexade ut tidigt, tränade och sen åkte vi.
Hela helgen har gått i lugnt tempo med promenader, böcker, god mat och meditation vid havet. Låter kanske lite flummigt med meditation men det var verkligen en upplevelse. Att sitta på en sten på udden och bara få vinden och havet emot sig, härligt! Vanligtvis är man ju instängd i en träningssal på Iksu, man får inte riktigt samma upplevelse där.

Skeppsvik 032

På lördagen började jag rota bland alla gamla grejer vi har i stugan och hittade mammas och pappas gamla LP-skivor. Det var allt från Björn Afzelius och Bruce Springsteen till Ingemar Nordströms saxparty (flera nummer...). Lyssnade i flera timmar! (Inte så mycket på Ingemar Nordströms dock...) Är praktiskt taget uppvuxen med Björn och Bruce så dom skivorna spelades extra mycket. Återfann min favvo-skiva med Bruce:an "Tunnel of love" innehållandes den bästa låten ever: "Tougher than the rest". Kul också att minnas precis var skivan hakar upp sig... I låten "When you´re alone" när han sjunger "And man I was gone, gone, gone, gone, gone...."
"Brown eyed girl" med Van Morrisson är en annan favvo liksom Carole King´s "You´ve got a friend" från albumet Tapestry från 1975.

Skeppsvik 012

Vaknade tidigt på söndag morgon av fåglarna, steg upp och tittade ut... Vindstilla och spegelblankt hav.

Vindstilla och spegelblankt hav

Kom tillbaka till stan i går eftermiddag och trots att jag var hur utvilad och avslappnad som helst, eller kanske just därför, somnade jag en stund på soffan.

Helgen avslutades med buggträning på UDI, kunde inte ha blivit bättre...

Inga kommentarer: