onsdag 18 april 2007

Aprilväder i fjällen


Nyss hemkommen från några dagar i Hemavan. Vädret var sådär, vi har haft allt från strålande sol till snöstorm men mest har det varit mulet. Befann mig uppe på toppen vid Kungsliften en dag och stod och kisade mot den varma solen medan min kusin Linnea spände fast brädan, jag vände mig om mot henne några sekunder och helt plötsligt var solen borta och det var snöstorm. Snacka om aprilväder! Men så är det ju också snabba väderomslag i fjällen.

Har avverkat några mil på skidor och är hyfsat mör och trött i kroppen. Har haft min far bakom mig i spåret som försökt slipa på min teknik, det har väl gått sådär... Är ändå peppad inför nästa säsong och ska försöka, eller snarare måste, träna upp min kondition innan snön kommer igen.

Min morbror Lars med sambo Ulla är fanatiska Modo-fans och i lördags tvingades jag följa med till Hemavans värdshus för att kolla på matchen. När dom vann blev Ulla så rörd att tårarna kom, och aldrig tog dom slut heller.

Här hemma är det också aprilväder, nyss var det snöstorm.

I morgon är det äntligen buggkurs! Har varit uppehåll nu under påsk och det ska bli så roligt att komma igång igen.

Jo just det...såg Anja i backen...det gick fort! Såg också världens lyckligaste människa, en liten tjej som fick sällskap av Anja i liften :)

Inga kommentarer: